Can Tries, 8
08902 L'Hospitalet de Ll. ( Barcelona )
Tel: 93 335 50 00 Correus electònics info@avantis.edu.es | ampa@avantis.edu.es
 
Contacte
ca es
Entorn virtual

Parvulari

El Parvulari és l'etapa educativa que va des dels 3 fins als 6 anys i, en el cas del nostre col·legi, es tracta d'un tram concertat per la Generalitat de Catalunya.

Durant aquest cicle a Avantis recalquem especialment que els alumnes aconsegueixin el grau de seguretat afectiva i emocional que correspon al seu moment maduratiu, formant-se una imatge positiva d'ells mateixos i dels altres.

Quins són els objectius d'aprenentatge en el Parvulari d’Avantis?

  • Progressar en el coneixement i domini del seu propi cos i de les seves capacitats mitjançant l'adquisició d'hàbits bàsics de salut i benestar.
  • Aprendre a comportar-se d'acord amb unes normes que els porten a adquirir un progressiu grau d'autonomia personal i els condueixen cap a una col·laboració amb el grup social.
  • Observar i explorar l'entorn immediat amb una actitud de curiositat i respecte, identificant característiques i propietats significatives dels elements que el formen, apreciant positivament les manifestacions artístiques i culturals adequades a la seva edat.
  • Discriminar, relacionar i integrar els coneixements.
  • Establir relacions entre els objectes aplicant les estructures del pensament intuïtiu, elaborant una primera representació mental de l'espai i, a partir de les pròpies vivències, una representació mental del temps.
  • Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-los mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereixen el joc i altres formes de comunicació.
  • Comunicar-se i expressar-se de forma adequada en els diferents contextos i situacions habituals per mitjà dels diversos llenguatges: corporal, verbal, gràfic, plàstic, musical i matemàtic.

Per posar en pràctica aquests objectius, a Avantis plantegem un procediment innovador basat en les últimes metodologies i en l'aprenentatge a través del joc. Tenim en compte que el nen, per definició, juga, i d'aquesta manera desenvolupa les seves capacitats; de manera que com més juga, més aprèn.

Com és la nostra metodologia?

  • Lligada a l'entorn, ja que partim de la base que les pròpies vivències permeten elaborar i interioritzar experiències significatives.
  • Activa i aplicable a la vida quotidiana.
  • Globalitzadora, ja que els diferents àmbits d'experiència van dirigits a aconseguir aprenentatges globals que fomenten el desenvolupament harmònic de l'alumne.
  • Personalitzada, per atendre a la diversitat d'interessos i capacitats inicials. Això implica que els procediments didàctics siguin variats, flexibles i que afavoreixin la intervenció diferenciada de la mestra.
  • Socialitzadora, de manera que facilita l'aprenentatge cooperatiu i possibilita el desenvolupament d'actituds de col·laboració, reciprocitat, solidaritat i respecte.
  • Fomentadora de la creativitat i l'originalitat aplicada a les tasques escolars.
Mapa Web
Tel. 93 335 50 00 Avantis